שמורת הטבע טיידה

 

שמורת הטבע של הר הטיידה היא האטרקציה עם הכי הרבה מבקרים בטנריף והסיבה לכך היא שזאת שמורה יוצאת דופן ומיוחדת בהרבה מובנים ויחד עם זאת יש הרבה מאוד פעילויות שתוכלו לעשות שם.

מה מיוחד כל-כך בטיידה?

הנוף הולקני שניראה כמו כוכב אחר, הגובה הרב מעל פני הים ושמגיע ל 3718 מטרים מעל פני הים באי קטן יחסית באמצע האוקינוס האטלנטי.

נוף פני ירח בטיידה

נוף שמזכיר את פני הירח- הרגשה של ביקור בכוכב אחר

השילוב יוצר מראות טבע ותנאי אקלים וצמחיה ייחודיים שאפשר למצוא רק כאן בטנריף ולא באף מקום אחר בעולם.

TAGINASTE ROJO - חצבים אדומים ענקיים- רק בטנריף. פורחים בחודשי מאי ויוני באביב.

TAGINASTE ROJO – חצבים אדומים ענקיים- רק בטנריף. פורחים בחודשי מאי ויוני באביב.

הקיצוניות בולטת במיוחד בחודשי החורף שפיסגת הטיידה מתכסה בשלג לבן ובמרחק של 50 ק"מ בלבד, ובפחות משעה נסיעה, תמצא חוף ים שטוף שמש.

img_6433-copy-2

שלג בפיסגת הטיידה בחודשי החורף יחד עם שמש נעימה

אחד המראות האופיניים בטנריף בכלל, ובשמורת הטיידה בפרט ,זה שטיחי העננים בגובה 1000-1500 מטרים. מטיסה במטוס זה ניראה הרבה פעמים כאילו להר יש שמלה, למי שנמצא על ההר זה נראה כמו מרבד עננים ענק ,ומלמעלה יש רק שמיים כחולים ובהירים.

מרבד עננים טנריף

מרבד העננים הטיפוסי לשמורת הטיידה

תוסיפו לכל זה את הנוף הוולקני ותקבלו חוויה מעולם אחר.

מה לעשות בפארק הטיידה?

האטרקציה הבולטת ביותר כמובן היא עליה לפסגת הטיידה. רוב המבקרים עולים עם הרכבל שנקודת ההתחלה שלו ממוקמת בגובה 2200 מטר ונקודת השיא שלו ב 3555 מטר. כדי להגיע לפסגה בגובה 3718 מטר יש להמשיך לעלות ברגל ובמקרה זה יש להצטייד באישור מיוחד . יש אפשרות לישון באחסניה למטיילים (אלטה-ויסטה)  בגובה 3270 מטרים מעל פני הים ולעלות לפנות בוקר כדי לראות את הזריחה מהפסגה. מידע טוב על המקום ניתן למצוא בכתובת:

http://www.telefericoteide.com/en/altavista/altavista-refuge

מלבד המסלול לפסגה יש שפע של שבילי הליכה ואופני שטח,על שניים מהם כבר כתבתי בפוסטים קודמים ויש עוד הרבה נוספים באיזורים שונים של שמורת הטיידה. מספר האפשרויות הוא גדול מאוד ואפשר להעביר ימים רק בטיולים באיזורים שונים של השמורה ולקבל כל פעם חווית מזג אוויר ונוף אחרים.

אטרציה נוספת בתוך שמורת הטיידה היא מצפה הכוכבים שבגלל המיקום המרוחק מכל מקור אור בלילה מתאפשרים תנאים טובים במיוחד לצפיה בכוכבים. מידע טוב על מיצפה הכוכבים ניתן למצוא בכתובת:

http://www.telefericoteide.com/en/astronomic-tour

מלבד אטרקציות למבקרים מחוץ לאי יש גם כמה חניונים באיזורים שונים בשמורת הטיידה שנועדו במיוחד למקומיים. בדרך כלל תמצאו שם משפחות שבאות לנפוש בחיק הטבע ולעשות פיקניקים. בחניונים אפשר למצוא מתקנים למנגל ושולחנות פיקניק ורק במקומות האלה מותר להדליק אש.

איך מגיעים לשמורה?

יש לא מעט אוטובוסים שעולים כל יום לשמורה אבל עדיף לעלות ולנסוע בשמורה עם רכב פרטי או עם טיול פרטי ומדריך. הסיבה לכך היא הגמישות וחופש לטייל לפי הרצון, העיניין והצרכים של כל מטייל.

הנסיעה בדרך אל הפארק ובתוך הפארק היא חוויה בפני עצמה. יש הרבה מיקומים מיוחדים שקשה למצוא ללא למידה ותכנון של המסלול וללכן כדאי לטייל עם מדריך מקומי שגם ידאג להסעה לשמורה בנחויות

מתי לבקר בטיידה?

ניתן לבקר כל ימות השנה, התקופות הטובות יותר הן בחורף ובאביב. יש שלג בפסגה בדרך כלל מסוף דצמבר ועד תחילת מרץ.

בקיץ פחות נעים לטייל בפארק באיזור ההר ועדיף לטייל באיזורים הצפוניים של השמורה שהם יותר מוצלים ויותר קרירים.

 

×