החופים הכי טובים בטנריף

אנשים שרוצים לדעת על טנריף שואלים הרבה פעמים על חופי הים ורוצים לדעת איך הים בטנריף? חול צהוב?יש מצוקים? מה מיוחד בחופי הים בטנריף?איזה חוף הוא הטוב ביותר בטנריף?

לאנשים שונים יש העדפות שונות לגבי בחירת חוף ים מועדף ובגלל זה אין לדעתי חוף שהוא הטוב ביותר ולכן אני גם נימנע מלתת ציונים ומעדיף לתת תאור כמה שיותר מדייק של החופים שאני חושב שהם המעניינים ביותר בטנריף.

הים בטנריף שונה מאוד ממה שאנחנו מכירים מהארץ, יוון וטורקיה,וגם מי שלא מומחה ים יכול להרגיש שאוקיאנוס זה משהו אחר מים תיכון.

להיות באי וולקני באמצע האוקינוס האטלנטי זה אומר הרבה מים עמוקים וצלולים, גלים וזרמים חזקים ,מפרצים ומצוקים גבוהים. בגלל שמדובר באי, וכל חוף פונה בזווית שונה לכיוון הרוח והגלים, בכל חוף תמצא תנאים שונים מהחוף הקודם. נוסף לכך יש מגוון של חופי חול, חופים סלעים ואיזורים מצוקים.

אפשר לחלק את רצועת החוף של טנריף לשלושה איזורים: הדרומי (במפה 1-7) המזרחי (8-10) והצפוני (11-15).

מפת חופים טנריף

החוף הדרומי – חם ויבש כל השנה, כמעט שאין ימי גשם. בימים שמעונן הטמפרטורות נוחות. באיזור זה יש את המזג אוויר הטוב והנוח ביותר באי ולכן אפשר ללכת לים ברוב ימות השנה.

החוף המזרחי – דומה לאיזור הדרומי אבל יש הרבה רוח בחלק הדרומי של איזור זה. בחלק הצפוני של איזור זה אפשר למצוא את אחד החופים היפים באי (פליה-דה-לה-טרסיטס).

החוף הצפוני –באזור זה קריר ולח יותר. יש יותר ימים מעוננים וגשם אבל גם בצד זה יש חופים מיוחדים ויפים ובימי שמש יפה מאוד בגלל שפע הצבעים של הצמחיה שגדלה באיזור זה.

Punta Teno 1  –  פונטה טנו 

פונטה טנו-PUNTA TENO

פונטה טנו זאת הפינה הכי מערבית בטנריף שמסתיימת בחצי אי קטן ועליו מגדלור יפה.   החוף קטן מאוד אבל מיוחד במינו בגלל שזאת נקודת החיבור בין צידו הצפוני והדרומי של האי.

צפונית מפונטה טנו, כמעט תמיד יש הרבה רוח והים ניראה סוער.

דרומית לפונטה טנו מתחילה רצועה של צוקים בגובה של מאות מטרים שלא מאפשרים לרוח להגיע ובאיזור זה המים שקטים ורגועים.

באחת הפעמים האחרונות שהייתי בפונטה טנו ירד גשם בצד הצפוני,ממנו מגיעים בכביש צר מכיוון בואנה-ויסטה. כשהגעתי לפונטה טנו פתאום הכל התבהר וזרחה השמש ,לא הייתה בכלל רוח והים היה ממש שקט ורגוע. הרגשה כמו של לעבור מחורף לקיץ תוך דקות.

החוף קטן מאוד ולכן מומלץ לעשות פה עצירה של חצי שעה- שעה ולהמשיך לטייל.

MASCA  2 –  חוף מסקה 

חוף מסקה

חוף חול קטן למרגלות הצוקים הענקיים. אפשר להגיע רק בסירה או בירידה רגלית של שלוש שעות מהכפר מסקה בגובה של כמעט 1000 מטר מעל פני הים.

בגלל הגישה הקשה יש מעט מאוד אנשים בחוף מסקה ולכן זה מקום מצויין להעביר את היום למי שרוצה שקט ולהיות כמעט לבד.

LOS GIGANTES  3 –  לוס גיגנטס 

חוף לוס גיגנטס

החוף של העיירה לוס גיגנטס ממוקם מאחורי נמל הסירות. אורכו כמאה מטרים של חול טבעי  בצבע שחור למרגלות הצוקים הגדולים שמתחילים ממש כאן. היתרון של החוף הזה שהוא בדרך כלל שקט אבל מעט קשה למצוא חניה למי שבא מחוץ לעיירה.

פלאיה לה ארנה - PLATYA LA ARENA

בצידה השני של העיירה באיזור פורטו סנטיאגו יש חוף נוסף בשם פלאיה לה ארנה ושם קל יותר למצא חניה.

ALCALA  4  – אלקלה ופלאיה סאן חואן 

חוף אלקלה-ALCALA

באלקלה יש חוף ים מסודר ממש ליד מלון מליה, חוף נקי וטבעי שבחלקו יש חול שחור ובחלק אחר סלעים ובריכות טבעיות.

חוף אלקלה לגלישת גלים-ALCALA K16

במרחק קצר משם יש חוף גלישה שפחות מתאים לרחצה בגלל סלעים בכניסה למים אבל לגולשי גלים זה אחד המקומות הטובים בעונת החורף. זה גם החוף הביתי שלי שאני הולך לגלוש.

מעט דרומית מאלקלה יש עיירה נוספת בשם פלאיה סאן חואן וגם בעיירה זאת יש חוף ים מסודר  ובנוסף יש במקום בית ספר לסירות שמציע שירותי השכרת מפרשיות ,קייקים וגלשני חתירה ולכן מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים.

לפרטים נוספים לגבי השכרת מפרשיות אנא צרו קשר

ADEJE  5  – אדחה  

COSTA ADEJE - קוסטה אדחה

החוף באיזור אדחה מתחיל בעיירה בשם לה-קלטה  ונמשך לאיזור המלונות של קוסטה אדחה. חופי ים עם חול לבן ונקי, מסודרים מאוד עם כל השירותים כפי שניתן לצפות מאיזור מחופי ים באיזור תירותי.

COSTA FAÑABE  6  – קוסטה פאניאבה

פאניאבה- COSTA FAÑABE

איזור זה דומה מאוד לאיזור אדחה וגם פה מדובר ברצועת חוף חול עם טיילת ארוכה מלאה בחניות, מסעדות, ברים ושירותים לתיירים הרבים שמגיעים לפה כל השנה.

פאניאבה- COSTA FAÑABE

LAS AMERICAS, LOS CRISTIANOS   7  – לאס אמריקס ולוס קריסיאנוס

las americas- los cristianos- פליה לאס אמריקס ולוס קריסטיאנוס

עדיין מדובר באזורים תיירותיים כמו אדחא ופאני אבה אבל בלאס אמריקאס יש יותר ים פתוח ללא מזחים ויש כמה מקומות טובים לגלישת גלים. כמו כן ניתן למצוא במקום בית ספר לגלישה וחנויות לקניית והשכרת ציוד

SURF LAS AMERICAS- גלישת גלים לאס אמריקס

לפרטים נוספים לגבי השכרת גלשנים ושיעורי גלישה אנא צרו קשר

EL MEDANO  8  – אל מדנו

EL MEDANO-אל מדנו

גן עדן לגלישת רוח וקייט סרף. נוסף על כך, ממש ליד אל מדנו אפשר למצוא את אחד מחופי החול היפים ביותר באי, פלאיה טחיטה וליד החוף ממש על שפת הים הר בגובה  171 מטרים מעל הים בשם ההר האדום (לה מונטניה רוחה).

PLAYA LA TEJITA-לה טחיטה -אל מדנו

לפרטים נוספים להשכרת ציוד גלישה ושיעורים בגלישה אנא צרו קשר

SAN ANDRES PLAYA LAS TERRESITAS 9  – סאן אנדרס- פלאיה לאס טרסיטס

לדעת רבים זה החוף היפה ביותר בטנריף. החול הצהוב ממדבר סהרה הגיע באוניות ומשאיות כדי ליצור רצועת חוף שניראית יותר כמו חוף מייאמי ביץ' לרווחת תושבי העיר הבירה סנטה קרוז.

חוף טרסיטאס-LAS TERESITAS

החוף פלאיה לאס טרסיטס ממוקם בעיירת דייגים קטנה בשם סאן אנדרס, שבעה קלומטרים צפונית לעיר הבירה, סנטה קרוז.

IGUESTE DE SAN ANDRES  10  – איגסטה

LAS GAVIOTAS-חוף לאס גביוטס

למי שאוהב חופים שקטים ובודדים יותר כדאי לנסוע לאיגסטה,כפר דייגים קטן שנימצא בסוף הכביש שעולה צפונה מסאן אנדרס. בדרך לאיגסטה ניתן למצוא חוף נודסטי קטן עם חול שחור וגם בכפר עצמו יש חוף קטן.

 TAGANANA  11  – טגננה

גם פה מדובר באיזור ובחוף קצת יותר מבודדים. באיזור זה הרבה פעמים יש עננים וגשם אבל בימי שמש טגננה זה מקום מושלם לבלות יום הרחק מכל הרעש של מרכזי התיירות בדרום.

TAGANANA-טגנאנה

לבלות בחוף ים שקט בכפר דייגים קטן ולאכול דגים במסעדות הדייגים המקומיות זאת חוויה קנרית שלא תוכלו לקבל אם תבחרו להישאר במלון או באזורים התיירותיים.

BAJAMAR PUNTA DE HIDALGO  12  – בחמר ופונטה דה אידלגו

BAJAMAR -PUNTA DE HIDALGO-בחמר ופונטה דה הידלגו

מקום ירוק הררי ויפהיפה עם מגוון של חופים, בעיקר חופים סלעיים עם בריכות טבעיות. באיזור זה יש כמה חופי גלישה ואפשר למצוא את הגלים הטובים והגדולים ביותר בטנריף. באיזור זה עדיין אפשר להרגיש את האוירה הקנרית ויש הרבה פחות תיירים מאשר בחופי הדרום ופורטו דהלה קרוז

LOS PATOS  13  – לוס פאטוס

LOS PATOS - לוס פאטוס

חוף חול שחור למרגלות צוקים. ממוקם צפונית לעיירה פורטו דה לה קרוז. קצת קשה למצוא את הירידה לחוף אבל שווה לעשות את המאמץ כי גם בחוף לוס פאטוס תוכל להרגיש אווירה מקומית קנרית ופחות תיירותית כמו בפורטו דה-לה קרוז למשל.

PUERTO DE LA CRUZ –  14 – פורטו דה לה קרוז 

בפורטו דה לה קרוז יש כמה חופים שהיפה והפורסם מכולם זה חוף פלאיה חרדין שניראה באמת כמו גינה וכמו רוב החופים בטנריף , גם פלאיה חרדין זה חוף חול וולקאני שחור.

פליה חרדין- פורטו-דה-לה-קרוז

עדיין מדובר בצד הצפוני של האי ולכן יש פה פחות ימי שמש ממה שתוכל לצפות בחופי הדרום במיוחד שמדובר על עונת החורף.

PLAYA SOCORO- 15 – פלאיה סוקורו

אל סוקורו- EL SOCORRO

 חוף דומה לפאליה לוס פאטוס אבל פלאיה סוקורו  נימצא בצד השני של פורטו דה לה קרוז וגם קל מאוד למצוא את החוף ולהגיע מהכביש הראשי. גם פה מדובר בחוף חול שחור שבסופו יש צוקים גבוהים. לפעמים יש זרמים מסוכנים ויש סכנה להסחף לכיוון הצוקים ללא אפשרות לחזור לחוף לכן עדיף תמיד להשאר במרכז החוף ולהשמע להוראות המצילים.

One thought on “החופים הכי טובים בטנריף

  1. דהרי ברכה

    שלום חברים,
    אנחנו נבקר שבוע ימים בטנריף באמצע חודש נובמבר, ונהיה באתר בשם san miguel de abona מאוד הייתי רוצה את עזרתכם במיקום המדויק של האתר, כפי הבנתי הוא בדרום, והאם המרחקים באי הם גדולים, לפי המפה זה נראה מפחיד, אנחנו נוחתים בנמל התעופה tenerife norte ten (שלהבנתי נמל התעופה הזה הוא בצפון,האם הוא רחוק מהאתר).
    תודה רבה ברכה דהרי גדרה 050-9919559

×