שמורת הטבע צ'יניירו באופניי שטח

שמורת הטבע צ'יניירו נקראת על שם הר הגעש צ'ניירו שהתפרץ לפני 100 שנים, ההתפרצות הגעשית האחרונה שהייתה בטנריף , ולכן האיזור מתבלט בשדות לבה שקפאו ונישארו באותה צורה עד היום.

תחילת המסלול בגובה 1000 מטר

שדה לבה בין פחות מ 100 שנה

ישנם מסלולים רבים בשמורה, מה שמאפשר לעשות מסלולים שמתחברים למעגל שמקיף את כל השמורה ומחזיר אותך לאותה נקודת התחלה.

לשמורה יש שני מדרונות, אחד שפונה לכיוון צפון , והשני לכיוון דרום מערב.

שעולים מצדו הצפוני מתקבל האפקט שברגע אחד אתה בתוך עננים במדרון הצפוני בגובה 1000 מטרים מעל פני הים, ובתוך זמן קצר ורכיבה לכיוון דרום אתה מטפס מעל העננים והשמים כחולים ובהירים.הגובה בנקודה הגבוה ביותר של המסלול 1500 מטר מעל פני הים.

יש בשמורה הרבה מאוד סינגלים אבל רובם אסורים לאופני שטח מחשש לנזק של צמיגי האופניים לשבילים שמיועדים למטיילים ברגל ולכן מומלץ לצאת לרכיבה עם מדריך מקומי במיוחד שמדובר באיזורים שמוכרזים כשמורת טבע.

ההרגשה של לעלות מעל לעננים ולראות את הנוף מגובה של יותר מאלף מטרים מעל פני הים. האוויר בגובה הרבה יותר יבש ולכן גם הרבה יותר צלול וניתן לראות את האי לה גומרה במערב ובימים רבים גם ואת הפסגות של לה-פלמה בצפון מערב ואל-הירו.

מסלול מעגלי טיפוסי בשמורת צ'יניירו באורך 25ק"מ. מתחיל בגובה 1000 מטרים ומגיע לכמעט 1500 מטרים מעל פני הים.

לדעתי רמת הקושי בינונית ודומה למסלול האופניים באיזור לה-אספרנסה.

ניתן לסיים את הרכיבה בשלוש שעות אך בדרך כלל הזמן מתארך משל עצירות מנוחה וצפיה בנופים המרהיבים.

לכאלה שרוצים יותר לפדל מוזמנים לעשות את כל המסלול ולהתחילו בגובה פני הים. אני עשיתי את זה וזה לקח לי יותר משעתיים כדי להגיע לראש שמורת הטבע צ'יניירו בגובה 1500 מעל פני הים. אבל משם הייתה לי ירידה של כמעט שעה כדי לחזור הבייתה.

פיסגת שמורת CHINYERO

לחץ כאן לקבלת פרטים נוספים על טיולים מודרכים בטנריף עם מדריך מקומי בעברית.

×